Zderzenie czołgu z pociągiem

Dziś wpis o broni pancernej, a konkretnie o wypadkach w stylu zderzenie czołgu z pociągiem. Omówię dwa wypadki- jeden z 1951 roku, drugi z roku 1988. Jeśli idzie o wypadek pierwszy, miał on miejsce 29 kwietnia 1951 roku, w Barberton, w stanie Ohio (USA). Zdjęcie tytułowe dzisiejszego wpisu przedstawia właśnie ów wypadek. Doszło tam to zderzenia czołgu średniego M4A3 (76)W Sherman z pociągiem pasażerskim ciągniętym przez dwie lokomotywy typu EMD E8. Przed zderzeniem pociąg jechał z prędkością 60 mil na godzinę (około 97 kilometrów na godzinę), w wyniku zderzenia wieża czołgu została odrzucona na 260 stóp (79 metrów). Po zderzeniu pociąg pchał kadłub czołgu przez 130 stóp (40 metrów). Co ciekawe, po zderzeniu silnik czołgu pracował jeszcze 15 minut na biegu jałowym. Spośród pięcioosobowej załogi czołgu, trzech czołgistów zginęło. Dwóm czołgistom udało się przeżyć, przy czym owi czołgiści zdążyli wyjść z wozu przed uderzeniem pociągu. We wnętrzu pociągu nikt nie zginął, aczkolwiek było kilku rannych. Według posiadanej przeze mnie wiedzy, lokomotywa biorąca udział w wypadku została wyremontowana i wróciła do służby. Więcej na temat owego wypadku można znaleźć tutaj.

Czas na wypadek z 1988 roku (19 styczeń 1988). Miał on miejsce w Niemieckiej Republice Demokratycznej (Niemcy wschodnie), w miejscowości Forst Zinna. Doszło tam do zderzenia radzieckiego czołgu T-64A z pociągiem pasażerskim ciągniętym przez lokomotywę DR Class 211. Przed zderzeniem pociąg poruszał się z prędkością 110 kilometrów na godzinę, w wyniku zderzenia pociąg przepchnął czołg na odległość 130 metrów. Według posiadanej przeze mnie wiedzy, wszyscy czołgiści przeżyli (kierowca czołgu i jego instruktor), bowiem udało im się wyjść z wozu przed uderzeniem pociągu. Jeśli idzie o pociąg, zginęło 6 osób (w tym dwóch maszynistów), a 33 zostały ranne. Co ciekawe, podobno po zderzeniu wszystkie wewnętrzne systemy czołgu pozostały sprawne, poza akumulatorami, które wyleciały z mocowań.

Zderzenie czołgu z pociągiem

Dodaj komentarz